pesland.pl

Instrukcja do Skryptu Pesland

Stworzony skrypt oparty jest na doskonale znanych z przeszłości rozwiązaniach stosowanych w Pesland. Charakteryzuje się on jednak nowymi funkcjonalnościami przy jednoczesnym zachowaniu intuicyjności. A wszystko to dzięki wprowadzeniu do funkcjonowania skryptu baz danych zawodników, drużyn z PESa, herbów drużyn w połączeniu z bazą danych użytkowników. Tak oto, dzięki wspólnej pracy kilku osób, powstało narzędzie, dzięki któremu będziemy mogli się cieszyć zawsze aktualną sytuacją ligową podaną w bardzo atrakcyjnej formie.

PRZEGLĄD ROZWIĄZAŃ

Dostęp do skryptu zarządzającego rozgrywkami w Pesland znajduje się w menu górnym - ROZGRYWKI LIGOWE. Wybierając główny link trafimy do głównego okna skryptu. Jeżeli natomiast wybierzemy rozgrywki z menu rozwijanego trafimy do okna z poszczególnymi ligami czy turniejami. Wybór należy do Was. Po wyborze głównego linku ukarze się nam menu główne skryptu wraz z aktywnymi rozgrywkami.

Menu nie będę omawiał, ponieważ opcje są dość oczywiste i nie ma się nad czym rozwodzić. Wyjaśnię wyłącznie tylko istotne kwestie.

Każde nowe rozgrywki w Pesland, będziemy traktować jako otwarte lub zamknięte.

Rozgrywki zamknięte to te, które są stworzone przez moderatora, które powstały na podstawie innych zapisów czy potwierdzeń (np. rozgrywki ligowe, puchar ligi itp.). Takie rozgrywki od początku do końca tworzy moderator i on decyduje, kto weźmie w nich udział. Jest to z góry wiadome.

Natomiast rozgrywki otwarte to takie rozgrywki, do których zapisać można się poprzez sam skrypt (np. Pesland CUP czy inne). Do rozgrywek otwartych zgłaszamy się klikając w przycisk Dołącz wchodząc w dane rozgrywki. O zapisach poprzez skrypt do takich rozgrywek, będziecie informowani poprzez stronę www, forum, prywatne wiadomości na forum lub gg.

Obecnie 100% rozgrywek w Pesland to rozgrywki zamknięte, natomiast zapisy do nich zawsze prowadzone są na forum.

 

 

W każde aktywne rozgrywki (zarówno te w których uczestniczymy lub nie), możemy wejść i uzyskać informacje nt. rywalizacji tj. tabeli, klasyfikacji strzelców, uczestników, terminarza oraz danych nt. każdego ze spotkań. W oknie głównym wyświetlanych jest 5 ostatnich rund danych rozgrywek, natomiast w Terminarzu wszystkich meczów, wszystkie aktualnie opublikowane spotkania.

 

Osoba, która nie jest uczestnikiem danego spotkania lub po prostu minął czas na jego rozegranie, w opcjach akcji nie będzie miała żadnej możliwości (wpisania wyniku meczu czy wnioskowania o WO lub przedłużenie). Aby wejść w okno meczu należy po prostu kliknąć w dane spotkanie w Terminarzu wszystkich meczów lub w oknie rund na głównej stronie rozgrywek czy w liście spotkań (menu górne).

 

W przypadku kiedy jesteśmy uczestnikami danego spotkania, mamy do wyboru doskonale Wam znane możliwości:

 

 

WPISYWANIE WYNIKU / WNIOSKOWANIE

 

W przypadku kiedy jesteśmy uczestnikiem danego spotkania a mecz jest opublikowany i nie minął czas na jego rozegranie, należy wpisać wynik lub zawnioskować o WO lub przedłużenie. Każde z tych działań (akcji) dokonujemy poprzez skrypt! Wpisywać wynik bądź wnioskować może zarówno gość jak i gospodarz.

Przypominam, że wynik wpisujemy w okresie 24h po jego rozegraniu, przeciwnik potwierdza go również w okresie 24h od jego rozegrania. Zmiana w terminie wnioskowania! O przedłużenie bądź wniosek o WO wnioskujemy do 23.59 ostatniego dnia opublikowanej kolejki!!!

Tak oto prezentuje się okno wpisywania wyników:

Dopiero w momencie wpisania wyniku pojawiają się odpowiednie okna na wybranie strzelców oraz minut strzelenia bramek. Wpisanie opisu spotkania, wybór strzelca (także bramki samobójczej) jest obligatoryjne!!! Jedynie minuta strzelonych bramek nie jest obowiązkowa, jednak dla celów statystycznych prosimy o ich wpisywanie.

Bardzo ważnym polem jest Twoja opinia. W niej należy zamieścić opis spotkania oraz screen z meczem zamieszczając go między znacznikami [img]...[/img] (link musi dotyczyć BEZPOŚREDNIEGO linku - z ang. DIRECT). Pamiętajcie o tym!!! Oczywiście opis powinien być jak najbardziej soczysty :D

 

Oto prawidłowo wypełnione pole Wprowadzania wyniku:

 

Dlaczego to jest tak ważne? Ponieważ skrypt jest w pełni zintegrowany z forum co wg nas jego największą zaletą. Z uwagi, że chcieliśmy uniknąć bezduszności nowego systemu, każda informacja wpisana w tym polu pojawi się na forum w postaci tematu. Dlatego pliki screenów muszą być oznaczone znacznikiem [img] [/img] (małe litery!!!), aby obrazek wyświetlił się na forum. Nie wstawiamy miniaturek ale pełne obrazki. Pamiętajcie o tym!

NA SERWISIE IMAGESHACK LINKIEM BEZPOŚREDNIM SĄ ADRESY ZAZNACZONE NA PONIŻSZEJ FOTCE

Głównym błędem który popełniacie jest to że wybieracie "Zamieść ten obraz" i opcje "Forum"

Po tak wprowadzonym wyniku, gość musi potwierdzić wynik tego spotkania. Na tym etapie należy jednak dokładnie sprawdzić czy wszystkie dane dot. tego spotkania się zgadzają.

 

 

Jeśli stwierdzimy że przeciwnik wpisał złe dane, zarówno jeden jak i drugi gracz mogą ponownie wpisać wynik spotkania z poprawnymi danymi. Nie jest to jednak edycja poprzedniego wniosku, ale wpisanie nowego. Pomyłki się zdarzają. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji wynik takiego spotkania musi potwierdzić moderator.

Jeżeli natomiast wszystko się zgadza, w tym samym momencie status spotkania zostaje zmieniony na: zakończony, automatycznie wynik zostaje zaktualizowany w terminarzu, zostaje ujęty w tabeli ligowej, profilach graczy, aktualizuje się statystyka strzelców, natomiast na forum pojawia się temat z informacjami na temat tego spotkania. Aby przejść do forum wystarczy kliknąć na link - zobacz temat na forum.

 

 

A skąd mamy wiedzieć, czy przeciwnik wpisał wynik naszego spotkania w przypadku kiedy nas o tym nie poinformuje (apeluję o wysyłanie info na gg że właśnie wpisaliśmy wynik)???

Otóż w oknie głównym skryptu znajduje się box o nazwie Twoje aktywne mecze. W momencie kiedy przeciwnik wpisze wynik, obok danego spotkania pojawia się napis oznaczony czerwoną czcionką - przeciwnik wpisał wynik.

 

Myślę, że ten tutorial wyczerpuje temat naszego prostego skryptu. W razie pytań, błędów lub opinii proszę o informacje na FORUM.

Miłej gry i bezawaryjnego korzystania ze skryptu!

Logowanie



Gościmy

    EKIPA PESLAND

    ADMINISTRATOR:
    wcrew

    MODERATORZY:
    Emilian

    Raul

    tlenekk

    gierkowicz

    JESTEŚ TU Artykuły Poradniki Instrukcja do Skryptu Pesland